Our Blog

פרסום עסקים בגוגל – מדריך מעודכן ל-2020

פרסום עסקים בגוגל היא דרך חסכונית לפרסם את העסק שלכם עבור תשלום פר קליק שעוזרת לייצר לידים ולקוחות חדשים. פרסום עסקים בגוגל מאפשר לכם להופיע בראש תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח שקהל הלקוחות שלכם מחפש בגוגל. על מנת להתחיל מסע פרסום עסקים בגוגל עליכם לפתוח חשבון ב- Google Ads כדי להתחיל ביצירת קמפיין המודעות שלכם.

פרסום עסקים בגוגל היא דרך טובה ומהירה לקבל חשיפה לשרות או למוצרים שלכם. אם האתר שלכם אינו מדורג בצורה אורגנית ומניב תנועת לקוחות לאתר שלכם אנחנו ב-Digitai  יכולים לעזור לכם גם בזה. לנהל את מסעות הפרסום שלכם בגוגל ולשפר את התוצאות שלכם.

מה זה בעצם Google Ads ?

גוגל אדס היא פלטפורמה לפרסום עצמי על ידי תשלום פר קליק המאפשרת לפרסם ברשת המדיה של גוגל וברשת החיפוש. כלומר כל אחד יכול להירשם לגוגל אדס, להזין את פרטי כרטיס האשראי שלו ולהתחיל לפרסם באופן מיידי.  רשת החיפוש של גוגל תאפשר לכם להציג מודעות טקסט בתוצאות החיפוש באמצעות מילות מפתח ספציפיות, וכאשר גולש יקליק על המודעה שלכם אתם תשלמו עבור הקליק. רשת המדיה של גוגל מאפשרת לכם ליצור מודעה בצורת באנר (תמונה) או וידאו ולפרסם אותו באתרי שותפים של גוגל. לדוגמא, yent, מאקו, גלובס וואלה ועוד מאות אלפי אתרים בארץ ובעולם. המודל עובד באותה צורה כאשר גולש יקליק על מודעת התמונה שלכם או על הוידאו שלכם אתם תשלמו בעבור הקליק.

פרסום בגוגל

 

איך זה בעצם עובד?

פרסום עסקים בגוגל מאפשר לכם ליצור חשבון מודעות בגוגל באופן עצמאי ולהתחיל לנהל את קמפיין המודעות שלכם בשירות עצמי. אתם יכולים ליצור מודעות טקסט בלבד או מודעות ברשת המדיה או גם וגם תלוי באסטרטגיה השיווקית שלכם וכמובן גם בתקציב הפרסום שלכם.

 על מנת להתחיל לפרסם בגוגל עליכם לפתוח חשבון מודעות ולאחר מכן לחצו על הסימן ״+״ בדף הבית של מנהל המודעות ולהתחיל לבנות את קמפיין הפרסום שלכם. בשלבים הבאים תצטרכו להזין פרטים הכוללים תקציב, מיקום, קהל יעד ויצירת המודעות שלכם. לאחר שתסיימו את בניית הקמפיין הראשון שלכם גוגל תצטרך לאשר את המודעות שלכם על מנת לוודא שאתם לא מפרים את המדיניות של גוגל, בדרך כלל אישור זה לוקח עד 24 שעות. לאחר שהמודעות שלכם יאושרו המודעות שלכם יתחילו להופיע בתוצאות החיפוש ורשת המדיה.

קמפיין טוב לפרסום עסקים בגוגל כולל אסטרטגיה שיווקית ומחקר שוק מעמיק הכולל מחקר מילות מפתח כך תוכלו לדעת מה קהל היעד שלכם מחפש, מתי הוא מחפש וחשוב לא פחות איך לכתוב את המודעות שלכם בצורה שיגרמו לגולשים להיכנס לאתר שלכם.

 

איך להתחיל קמפיין פרסום עסקים בגוגל ב-9 צעדים פשוטים

 אתם יכולים להתחיל לפרסם את העסק שלכם בגוגל ב-10 צעדים פשוטים, פשוט התחברו לחשבון מודעות גוגל שלכם ולחצו על “new campaign”  

ועכשיו אנחנו מתחילים לבנות את הקמפיין פרסום בגוגל הראשון שלכם.

  1. התחברות לחשבון מודעות גוגל ויצירת קמפיין

על מנת ליצור קמפיין חדש קודם כל אנחנו צריכים להתחבר לחשבון המודעות של גוגל, אם עדיין אין לכם חשבון מודעות בגוגל אתם יכולים ליצור אחד בחינם בקישור הבא Google Ads. לאחר מכן התחברו לחשבון המודעות שלכם וליחצו על “campaigns” בתפריט מצד שמאל. לאחר מכן תלחצו על הכפתור ״+״ מצד שמאל למעלה ואז תבחרו ״New Campagin״

 

יצירת קמפיין בגוגל

 

  1. בחרו את היעד שלכם ואת סוג הקמפיין

שלב הראשון הוא בחירת היעד השיווקי שלכם, כרגע קיימות 6 אפשרויות ליעדי שיווק: מכירות, לידים, תנועה לאתר, התחשבות במוצרים ומותגים, מודעות לעסק וחשיפה, קידום אפליקציות. תוכלו גם לבחור יצירת קמפיין ללא יעד שיווקי.

 

לכל אחת מאפשרויות יעדי השיווק יש יתרונות משלה:

 

  • מכירות: מייצר מכירות ממודעות גוגל על ידי שליחת לקוחות ממוקדים לחנות אונליין שלכם, או מכירות בטלפון, מכירות דרך מודעת תמונה באתרי שותפים, דרך גוגל שופינג ומודעות חכמות.
  • לידים: מודעות שמניעות גולשים לפעולה ליצירת קשר באמצעות טלפון או השארת פרטים, המודעות מוצגות באמצעות מודעות טקסט, מודעות תמונה או וידאו.
  • תנועה לאתר: שולח גולשים לאתר שלכם ומגדיל את תנועת הגולשים באתר. המודעות מוצגות בצורת מודעת טקסט מודעות תמונה ווידאו.
  • התחשבות במוצרים ומותגים: מעודד גולשים לחקור את השירותים או המוצרים שאתם מציעים באמצעות מודעות טקסט תמונה ווידאו
  • מודעות (ברנדינג) וחשיפה: מייצר מודעות וחשיפה לעסק שלכם על ידי הגעה לקהל רחב יותר באמצעות מודעות טקסט, תמונה ווידאו.
  • קידום אפליקציות: שולח גולשים להוריד ולהתקין את האפליקציה שלכם באמצעות מודעות שמותאמות לניידים.

 

בחירת סוג קמפיין

 

לאחר בחירת היעד השיווקי שלכם תצטרכו לבחור את סוג הקמפיין שלכם, בחרו ״Search״ כדי ליצור קמפיין מודעות שיופיעו ברשת החיפוש.

 

 

בשלב הבא תצטרכו לבחור את שיטת ההמרה שלכם. האפשרויות שיינתנו לכם יהיו מבוססות לפי בחירת היעד השיווקי שלכם בשלב הקודם. למשל אם בחרנו בקמפיין לידים האפשרויות שיינתנו לנו הם, ביקורים באתר, שיחות טלפון, ביקורים בחנות הורדת אפליקציה או פניות מטפסי צור קשר באתר שלכם.

בחירת נקודת המרה

 

  1. בחירת שם קמפיין ורשת

בשלב הבא תתבקשו לבחור שם לקמפיין שלכם ולאחר מכן רשת. תוכלו לבחור שהמודעות שלכם יופיעו רק ברשת החיפוש או ברשת המדיה או גם וגם. לקמפיין פרסום עסקים בגוגל היינו ממליצים לבחור בקמפיין ברשת החיפוש בלבד.

 

בחירת רשת חיפוש

 

  1. הגדירו את קהל היעד שלכם

בשלב הבא אתם תצטרכו לאפיין ולהגדיר את קהל היעד שלכם, תינתן לכם האפשרות להגדיר את קהל היעד באמצעות טווח גילאים, מיקום, מין ופרמטרים נוספים על מנת שתוכלו להיות ספציפיים כמה שיותר בזיהוי קהל היעד שלכם.

 

הגדרת קהל יעד

 

הגדרת מיקומים

במסך הזה תוכלו להגדיר את המיקומים שבהם תרצו שהמודעה שלכם תופיע, כלומר אם העסק שלכם נמצא באזור השרון וקהל הלקוחות שאתם רוצים לפנות אליו נמצא באזור השרון ומרכז הארץ. תוכלו להגדיר ערים ספציפיות באופן ידני או לכתוב אזורים כגון מרכז הארץ.

 

אפשרות נוספת היא להגדיר אזורים באמצעות רדיוס, אתם תוכלו לפתוח את המפה ולבחור את האזור שבו אתם רוצים שהמודעה שלכם תוצג ואת הרדיוס של האזור.

 

 

הגדרות מיקומים

בשלב הבא תוכלו לבחור אפשרויות מיקומים ולבחור את האפשרויות הבאות: אנשים שנמצאים באזור שבחרתי או שמגלים עניין באזור הזה. אנשים שנמצאים באופן קבוע באזורים שבחרתי או אנשים שמחפשים את האזורים שבחרתי.

 

 

בחירת שפה

לאחר שבחרתם והגדרתם את המיקומים אתם יכולים לבחור שפות או שפה אחת שבה יוצגו המודעות שלכם. בחירת שפה היא שפה בה הלקוחות שלכם מדברים כלומר אם אתם פונים ללקוחות שדוברים אנגלית אז תבחרו שפת אנגלית.

 

 

בחירת תחומי עניין

השלב הבא מאפשר לכם לדייק עוד יותר ביצירת קהל היעד שלכם בכך שהמודעות שלכם לא רק יוצגו לפי האזורים והפרמטרים שהגדרתם אלא גם רק לאלו שיש להם את תחומי העניין שבחרתם. לדוגמא תוכלו לבחור שהמודעות שלכם יוצגו להורים עם ילדים עד גיל 8. או לקהל יעד עם רמת השכלה מסוימת ועוד פרמטרים שונים שיאפשרו לכם לדייק יותר ביצירת קהל היעד שלכם ולהבטיח תוצאות טובות יותר בקמפיין פרסום עסקים בגוגל.

 

 

  1. קבעו את התקציב שלכם

בשלב הזה אתם יכולים לקבוע את התקציב היומי שאתם מעוניינים לשלם בעבור פרסום המודעות, למרות שאין הגבלה או תקציב מינימום, אם זה הקמפיין הראשון שלכם מומלץ להתחיל בתקציב נמוך של 20-30 ש״ח ביום. לאחר מכן בחרו את אסטרטגיית הבידים שלכם, המרות, המרות לפי שווי בכסף (כלומר המרה עד 10 ש״ח), קליקים או חשיפה.

 

 

  1. יצירת תוספי מודעה

יצירת תוספי הודעה מאפשרת לכם להוסיף עוד כמה שורות של טקסט וגם דרכים נוספות שבהם הגולשים יכולים לגשת למודעות שלכם. למשל Call Extension מאפשרת לכם להציג את מספר הטלפון של העסק שלכם לצד המודעה. Sitelinks  מאפשר לכם להציג קישורים נוספים מהאתר שלכם מתחת למודעה.

 

 

  1. קבוצת מודעות ומילות מפתח

לאחר שהגדרתם את כל פרטי הקמפיין זה הזמן לבחור קבוצות מודעות. הקבוצות האלו מייצגות קבוצה של מוצרים או שירותים שאתם מציעים. כל קבוצת מודעות חולקת רשימה של מילות מפתח שמתארות את אותן שירותים או מוצרים.

 

בחירת מילות מפתח

מילות מפתח הן הטריגר שמציג את המודעות שלכם, שאתם בונים קמפיין פרסום עסקים בגוגל ויוצרים מודעות אתם יכולים לבחור אילו מילים יציגו את המודעות האלו לגולשים ואלו הן מילות המפתח שאתם בוחרים כאן. למשל בית מרקחת ברעננה יכול להשתמש במילת מפתח ״בית מרקחת רעננה״ ״בית מרקחת ברעננה״ או רק ״בית מרקחת״ וכמובן מילות מפתח נוספות למשל שם של תרופה מסוימת וכד׳. בנוסף גוגל מאפשר לנו לבחור את ההתאמה שלנו למילות המפתח שעל זה נסביר בפסקה הבאה.

 

בחירת התאמת מילות מפתח

גוגל מאפשר לנו להגדיר איך אנחנו רוצים שהמודעות שלנו יתאימו לחיפושי מילות המפתח שבחרנו. לדוגמא עסק למכירת ציוד סלולרי יכול לבחור להופיע רק למי שמחפש ״ציוד סלולרי״ שזו התאמה מדויקת של מילת המפתח שלו, ללא מילה אחרי או מילה לפני. אפשרות נוספת היא התאמה רחבה יותר למשל ״חנות לציוד סלולרי״ או ״איזו חנות הכי טובה לציוד סלולרי״ כאשר יש שאליתה שמכילה את מילת המפתח שלכם המודעה של תופיע במידה ובחרתם בהתאמה רחבה.

 

  1. כתיבת מודעות

השלב האחרון הוא לכתוב את המודעות שלכם, במסך הזה גם תוכלו לראות איך המודעה שלכם תראה בתוצאות החיפוש ובחיפוש דרך מובייל. יש לכם מספר מוגבל של תווים ולכן חשוב מאוד לנסות להעביר את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר שתגרום ללקוחות שלכם להיכנס לאתר שלכם ולא לאתר של המתחרים שלכם.

 

 

כמה דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון כשאתם כותבים את המודעות שלכם:

  • נסו לשלב את מילות המפתח שלכם בתוך המודעות שלכם, זה יחזק את הרלוונטיות של המודעה שלכם.
  • אם אתם עסק מקומי נסו לשלב מונחים מקומיים במודעה שלכם, למשל אם אתה רופא שיניים באילת כדאי לכתוב ״רופא שיניים באילת״
  • חשוב שהמסר שלכם יהיה ברור וחד משמעי ככל שהמודעה שלכם תהיה ברורה יותר כך יגדל הסיכוי שלכם להמרות
  • הנעה ברורה לפעולה, נסו למשוך את הגולשים לפעולה של רכישה או יצירת קשר למשל ״התקשרו וקבלו הצעת מחיר חינם״ ״הכניסו כתובת וקבלו הערכת זמן למשלוח״
  • תציעו תמריצים, תציעו הנחות תתנו לגולשים סיבה להקליק על המודעה שלכם.
  1. זהו, הקמפיין שלכם מוכן, רק תעשו מעבר אחרון לוודא שהכל תקין והגדרתם הכל כמו שאתם רוצים וכל מה שנשאר לכם זה לשמור את הקמפיין ולשלוח אותו לביקורת של גוגל. לאחר ביקורת של גוגל ובמידה ולא עברתם על המדיניות הקמפיין שלכם באוויר והמודעות שלכם יתחילו להופיע.

 

יש לכם פרוייקט בדרך?

קבלו הצעת מחיר וייעוץ חינם, הקפה עלינו!