Our Blog

שיווק לעומת מיתוג : מה ההבדל?

כשאתה בונה עסק, יש כל כך הרבה מילות מפתח שנזרקות באוויר. ויש שני מושגים שיש להם נטייה להתגבש יחד – שיווק ומיתוג. 

אז מה ההבדל בין שיווק לעומת מיתוג? 

במאמר זה נפרט את זה עבורך.

האמת, שיווק ומיתוג הם שני מושגים שונים זה מזה. ואם אתה רוצה שהעסק שלך יצליח, אתה צריך להבין את ההבדלים בין השניים – ואיך להשתמש ביעילות בכל אחת מהם כדי לקחת את העסק שלך לשלב הבא.

 

אז מה בדיוק הוא מיתוג? מה זה שיווק? מהם ההבדלים בין השניים – וכיצד תוכלו להשתמש בשניהם כדי לבנות עסק מצליח ומשפיע?

 

הגדרות שיווק ומיתוג

 לפני שאנחנו קופצים להבדלים בין שיווק למיתוג, בואו נבין תחילה מה הם בדיוק שיווק ומיתוג.

שיווק מוגדר כמכלול הכלים, התהליכים והאסטרטגיות בהן אתה משתמש כדי לקדם באופן פעיל את המוצר, השירות או החברה שלך.

חשוב על שיווק כפעולות שאתה מבצע כדי ליצור קשר עם הלקוחות שלך ולגרום להם לקנות את המוצרים או השירותים שלך.

מיתוג, לעומת זאת, הוא הנוהג השיווקי בעיצוב פעיל של המותג שלך.

מיתוג קשור להגדרת מי שאתה כחברה. זו המשימה שלך, הערכים שלך, ומה שהופך אותך למיוחד וייחודי.

אלה מרכיבי המותג העיקריים שלך, כמו הלוגו שלך, האתר שלך וההנחיות שלך לסגנון המותג. אם שיווק הוא זה שמביא אנשים לתקשר עם החברה שלך בפעם הראשונה, מיתוג זה מה שמניע אותם לחזור.

חשבו על זה ככה: אם המותג שלכם היה ביג מק, המיתוג שלכם היה “הרוטב המיוחד” – והשיווק שלך יהיה כל דבר שאתה עושה כדי לגרום ללקוחות שלך להתרגש ולנגוס (כמו הפרסומות שלך, המדיה החברתית, מודעות ומסעות פרסום אחרים).

הבדלים בין שיווק ומיתוג

בעוד שיווק משמש לקידום המוצר או השירות שלך, המיתוג משמש לעיצוב אקטיבי של המותג שלך.

אתה צריך אסטרטגיות לשניהם ויש להם יעדים שונים ותוצאות שונות.

שיווק מקבל תשומת לב של לקוח, מיתוג הוא הדרך לשמור על תשומת הלב שלהם.

שיווק יכול להיות דרך נהדרת לקבל תשומת לב של לקוח, אך מיתוג הוא דרך נהדרת לשמור על תשומת ליבם

לא משנה באיזה ענף אתה נמצא, רוב הסיכויים שאתה חברה אחת בים של תחרות. 

אם אתה רוצה לעשות גלים ולקבל תשומת לב מהלקוחות שלך, שיווק הוא חובה מוחלטת.

אבל ברגע שיש לך את תשומת הלב של הלקוח שלך, אתה זקוק למשהו שישמור על תשומת הלב הזו – וכאן נכנס המיתוג.

אנשים רוצים לעשות עסקים עם מותגים שהם יכולים להסתמך עליהם ומותגים שהם מאמינים בהם – כך שבעוד שיווק יעזור לפרוץ את העומס ולהביא את המותג שלך מול האנשים הנכונים, אם אתה רוצה לשמור עליהם שם, אתה צריך לבנות מותג שאנשים יכולים להתחבר אליו.

לכן, על קצה המזלג, אתם זקוקים לאסטרטגיות שיווק נכונות כדי להבדיל את המותג שלכם מהמתחרים ולהגיד ללקוחות שלכם “היי! אני כאן! “- אבל אתה צריך מיתוג כדי לטפח מערכת יחסים, ליצור קשר לטווח ארוך ולהמשיך לחזור אחרי אותו רושם ראשוני.

שיווק מניע מכירות, מיתוג מניע הכרה ונאמנות

בבסיסם, מרבית האסטרטגיות השיווקיות (SEO, שיווק תוכן או פרסום) נועדו להביא לתוצאות – ולעיתים קרובות יותר מאשר התוצאות שהאסטרטגיות האלו מנסות להוביל קשורות למכירות.

שזה נהדר! אם אתה רוצה שהחברה שלך תצליח, אתה (כמובן) צריך להניע במכירות.

אבל מיתוג נוקט בגישה אחרת – ולטווח ארוך יותר. 

מיתוג אינו הפתרון הטוב ביותר אם אתה מחפש להניע מכירות. אבל זה הפיתרון הטוב ביותר אם אתם מחפשים לבנות הכרה במותג, להניע את רגשות המותג החיוביים ולעודד את נאמנות הלקוחות, ותשפיע באופן משמעותי על היכולת שלכם להניע מכירות בטווח הארוך.

אז, שמדובר במכירות, חשוב על שיווק כספרינט – ועל מיתוג יותר כמו מרתון.

המיתוג בא במקום הראשון, השיווק במקום השני

בתכנית הגדולה של בניית העסק שלך, המיתוג מגיע תמיד לפני השיווק. 

ולא בכדי! אינך יכול בדיוק לשווק מותג שטרם עיצבת.

לפני שאתה אפילו חושב על הצבת אסטרטגיה שיווקית, אתה צריך להתמקד במיתוג שלך. 

מי אתה כמותג? 

מה אתה רוצה להביא לשוק? 

מהם ערכי הליבה שלך? 

והכי חשוב, איך אתה הולך להעביר את זה ללקוחות היעד שלך?

רק כאשר יש לך את התשובות לשאלות האלה, זה הגיוני להתחיל לחשוב על שיווק.

מכיוון שברגע שיש לך את המיתוג שלך במקום, תהיה לך הבנה טובה יותר של מי אתה, מי הלקוח שלך, ומה הדרכים הטובות ביותר ליצור קשר עם אותו לקוח – וכך תוכל לבנות אסטרטגיה שיווקית שמביאה תוצאות.

אסטרטגיות שיווק באות והולכות – אבל המיתוג הוא לנצח

עכשיו, אל תבינו אותנו לא נכון – כל עוד אתה מנסה לבנות עסק מצליח, תצטרך לשווק באופן פעיל את העסק הזה. אך האסטרטגיות בהן אתה משתמש כדי לשווק את העסק שלך הן זמניות; לכל טקטיקה שיווקית תהיה התחלה ברורה, אמצע וסוף.

מיתוג שונה. לא משנה היכן אתה נמצא בעסק שלך, אתה תמיד עובד על הגדרת מי אתה כחברה, לעצב את התפיסה של המותג שלך עם הקהל שלך, ולעודד קשר עמוק יותר ומשמעותי יותר עם הלקוחות שלך. ככל שהחברה שלך תגדל ותתפתח, תצטרך לצמוח ולפתח את המיתוג שלה יחד איתה.

למיתוג יש השפעה על הצוות שלך לא פחות מההשפעה על הלקוחות שלך

הצוות שלך יהיה האנשים האחראים על פיתוח ויישום אסטרטגיות השיווק שלך. 

אבל חוץ לזה (כלומר, אתה יודע … תפקידם), הם לא באמת יושפעו מהשיווק שלך.

אבל המיתוג שלך? זה סיפור אחר לגמרי.

למיתוג שלך יש השפעה זהה על הצוות שלך כמו על הלקוחות שלך.

בדיוק כמו שאתה צריך שהלקוחות שלך יאמינו במותג שלך כדי לעשות איתך עסקים, כך גם העובדים שלך.

כשאתה בונה מותג שהצוות שלך באמת מאמין בו, הם יתלהבו יותר ויהיו מחויבים לעבודה שלהם.

הם יעבדו קשה, ידחפו את עצמם ויביאו את הרעיונות הטובים ביותר שלהם לשולחן – והעסק שלכם ישגשג כתוצאה מכך.

לכן, תפקיד הצוות שלך לפתח את האסטרטגיה השיווקית שלך – אבל אם אתה רוצה לקחת את העסק שלך לשלב הבא, באחריותך ליצור מותג שהצוות שלך יתלהב ממנו.

השתמש בשיווק ומיתוג כדי לקחת את העסק שלך לשלב הבא

עכשיו כשאתה מבין את ההבדל בין שיווק למיתוג, יש לך את הכלים שאתה צריך להשתמש בהם כדי להעביר את העסק שלך לשלב הבא. 

אז למה אתה מחכה? 

צא לשם, בנה את המותג שלך, ופתח את האסטרטגיות השיווקיות הנדרשות לך כדי להשיג מותג מול הלקוחות האידיאליים שלך!

לייעוץ והכוונה בבניית אסטרטגיה שיווקית ומיתוג לעסק שלכם השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בהצלחה

 

יש לכם פרוייקט בדרך?

קבלו הצעת מחיר וייעוץ חינם, הקפה עלינו!