Our Blog

עשו זאת בעצמכם – 19 טיפים לקידום אתרים

רוצים לדרג את האתר החדש שלך בגוגל: 19 טקטיקות קלות של קידום אתרים שאתם צריכים לדעת.

מנועי חיפוש מתוחכמים מאוד בכל הקשור לקידום אתרים, אך עדיין יש להם מגבלות וירטואליות שמוח אנושי אינו עושה.

גלו כיצד לדרג אתר חדש לגמרי בגוגל עם טקטיקות קלות לביצוע בקידום אתרים.

אופטימיזציה

התאמת האתר שלכם (אופטימיזציה) למנועי חיפוש מתבצעת על ידי אסטרטגיות וטכניקות המשמשות להגדלת מספר הגולשים באתר שלכם באמצעות השגת דירוג גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל.

 

תכונה חשובה של קידום אתרים היא הפיכת האתר שלכם למובנה עבור המשתמשים וגם עבור הרובוטים של גוגל.

 

מה זה קידום אתרים?

קידום אתרים עוזר למנועי החיפוש להבין במה מדובר בדף מסוים וכיצד הוא יכול להועיל למשתמשים.

ברמת התחרות הגבוהה כיום, חובה להיות מדורג גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש, וזה מגיע עם אסטרטגיית קידום אתרים יעילה.

עם זאת, רבים אינם בטוחים כיצד לדרג את האתר שלהם בגוגל.

בואו נסתכל על שתי סוגי טכניקות לקידום אתרים: קידום אתרים בדף ((ON Site SEO ו- קידום אתרים מחוץ לדף.

 

קידום אתרים בדף (Onsite SEO)

קידום אתרים בעמוד זו טכניקה של אופטימיזציה של עמודים בודדים על מנת להשיג דירוג גבוה יותר ולקבל תנועה אורגנית רלוונטית יותר.

בחלק הזה תמצאו טיפים שונים בנושא קידום אתרים בדף:

 

1. תגי כותרות עם מילת המפתח שלך:

החברה או המוצר שלכם יכולים להיות מדורגים למעלה בדף תוצאות החיפוש של גוגל עם מילת המפתח המתאימה, ויכולה להפנות כמות עצומה של תנועה לאתר שלכם.

ולהפך, מילת מפתח שלא תואמת לעסק שלכם עלולה להפוך את הסיכוי של האתר שלכם להיות בולט ומדורג למעלה בתוצאות החיפוש.

כותרת העמוד מגדירה את תוכן העמוד, ולכן, כותרת עשירה במילות מפתח מתאימות מחזיקה במשקל רב יותר בגוגל.

בכללי, ככל שמילת המפתח קרובה יותר לתחילת תג הכותרת, כך יש לה השפעה גדולה יותר למנועי חיפוש.

אתם יכולים לראות את זה בפעולה על ידי חיפוש מילת מפתח תחרותית בגוגל, למשל ״קידום אתרים״.

כפי שאתם יכולים לראות, מרבית הדפים המדורגים תחת מילות מפתח תחרותיות מיישמים אותם אסטרטגיה בתחילת תגי הכותרת של האתר שלהם.

אפילו שזה לא חובה, זה נכון לעשות זאת מכיוון שהוא יהפוך את האתר שלכם לרלוונטי יותר למה שאנשים מחפשים.

 

2. הכניסו את מילות המפתח שלכם במאה המילים הראשונות:

המיקום האידיאלי להכניס מילות מפתח במאמר הוא בתוך 100 המילים הראשונות.

יש מספר גדול של בלוגרים שמעדיפים הקדמה ארוכה לפני שהם מכניסים מילת מפתח.

זה לא מומלץ בגלל שגוגל לא ימצא את זה רלוונטי מאוד בתוצאות החיפוש.

הכנסת מילת מפתח בראשית העמוד שלכם או המאמר שלכם עוזרת לגוגל להבין את תוכן העמוד ואת הרלוונטיות שלו לכותרת העמוד.

 

3. תוודאו שמילת המפתח שלכם נמצאת גם בכתובת העמוד או המאמר:

מילות מפתח הן בעצם עמוד השדרה של קידום אתרים, אתם צריכים לשים לב אליהם.

אין סיבה לא לכלול אותם בכתובות האתר שלכם, יש לזה יתרונות גדולים.

כשאתם מכניסים את מילת המפתח בכתובת העמוד, אתם מבטיחים שלגוגל יש סיבה נוספת להתייחס למאמר שלכם כרלוונטי יותר לאותה מילת מפתח.

 

4. השתמשו בקישורים יוצאים:

קישורים יוצאים הם המקור העיקרי להבאת תשומת לב רבה יותר לאתר שלך.

הרבה אנשים טועים בכך שלא לכלול קישורים לאתרים או מאמרים חיצוניים.

קישורים יוצאים מראים לגוגל  שהמאמר תקף ואינפורמטיבי ושני הדרישות  האלו הם חובה על מנת לדרג את האתר שלכם.

לכן, תוודאו שאם אין לכם קישורים יוצאים באתר שלכם, הוסיפו קישורים יוצאים לכל אחד מהמאמרים שלכם.

רק לוודא שהקישורים רלוונטיים לתוכן שלכם וממקורות אותנטיים ואיכותיים.

 

5. כתבו תאורי מטא שישכנעו אנשים להקליק

תיאורי מטא הם אחד מהאלמנטים החשובים והבולטים לעין – לצד הכותרת וכתובת האתר שלכם – ומשכנעים מבקרים להקליק על האתר שלכם.

אם אתם רוצים תנועה של מבקרים למאמר האחרון שלכם באתר שלכם, תוודאו שתיאורי המטא הם מושכים ואינפורמטיביים.

הם צריכים לעורר את הסקרנות של הגולשים ואמורים לכלול לא יותר מ- 150 מילים.

 

6. הוסיפו מילות מפתח למאמר או העמוד שלכם באופן אסטרטגי:

מיקום אסטרטגי של מילות מפתח הוא קריטי להצלחתו של פוסט ולתנועת מבקרים באתר שלכם.

ככל שמנועי חיפוש מתעדכנים ללא הפסקה, זה לא מספיק רק למלא מאמרים עם מילות מפתח באופן אקראי ולקוות להיות מדורגים בתוצאות החיפוש.

מיקום אסטרטגי של מילות מפתח הוא כעת בעל חשיבות גבוהה להצלחת קידום האתר שלכם.

אל תכניסו מילות מפתח בכוח, התוכן בעמוד שלכם אמור להיות הגיוני וקריא למבקרים באתר שלכם.

 

7. הוסיפו מילות מפתח ותיאורי מטא לתמונות שלכם:

תשימו לב שמות הקבצים של התמונות באתר שלכם מכילים את מילת המפתח שלכם בהתאם לאותו מילת מפתח בעמוד בה התמונה מופיעה.

בנוסף מומלץ שמילת המפתח שלכם תהיה חלק מהשם האלטרנטיבי של התמונה.

זה ישפר את האופטימיזציה למאמר שלכם וגם תיצור תמונה ברורה יותר עבור גוגל לרלוונטיות של המאמר או העמוד שלכם.

תמונות הן מרכיב חשוב בכל אתר מכיוון שהן הופכות את הדפים ליותר אטרקטיביים מבחינה ויזואלית וגם אינפורמטיבית.

הוספת מילות מפתח ותיאורי מטא לתמונות שלכם אמור להגביר את הדירוג שלכם במנועי חיפוש באופן טבעי.

בנוסף, התמונה שלכם תקבל דרגה גבוהה בחיפוש התמונות בגוגל.

 

8. אל תפרסמו עמודים או מאמרים עם מעט תוכן

הרבה מחקרים הראו שתוכן ארוך יותר עוזר בשיפור הדירוג בגוגל.

יש להגדיר יעד של בערך 1500 מילים בכל מאמר עם לפחות 1000 מילים.

זה בהכרח יביא דירוג למילות מפתח עם זנב ארוך, שתגדיל את חשיפת האתר שלכם.

תוכן ארוך יותר לא רק עוזר להוסיף מילות מפתח נוספות, אלא גם מספק יותר מידע על השירות או המוצר שלכם באופן טבעי.

האמינות של המאמר עולה עם תוכן ארוך יותר, מה שאומר שגוגל יראה בזה משהו רלוונטי יותר מאשר מאמר עם תוכן קצר ותמציתי.

מכיוון שבד״כ החיפושים הם שם נרדף למילות מפתח בזנב ארוך, תוכן ארוך יותר משפר גם את הסיכוי שהמאמר / האתר שלכם יהיה מדורג גבוהה יותר מאחרים.

כשאתם כותבים מאמר שאתם רוצים למשוך את העין של אנשים, עליכם לזכור לחקור טוב לפני שאתם כותבים את המילה הראשונה.

תוודאו שכל המידע הרלוונטי זמין עבורכם לפני שתתחילו.

מחקר טוב מספק מידע נרחב יותר על מילת המפתח, מה שמביא לכתיבה ארוכה ומקיפה יותר.

בנוסף, הדקדוק מאוד חשוב וצריך להיות ללא דופן.

מאמרים שנמצאו בהם טעויות מצביעים על חוסר יכולת וחוסר זהירות.

 

9. תבנו קישורים פנימיים באתר שלכם:

קישורים פנימיים הם קריטים להפחתה של שיעור היציאה מהאתר שלכם, מכיוון שהם מפנים לעמודים אחרים באתר שלכם וגורמים למבקרים להישאר יותר באתר שלכם.

כאשר כוחו של קישור מתחלק לכמה  קישורים, המבקרים נשארים באתר זמן רב יותר וגם כמות התנועה באתר עולה.

זה גם משפר את חווית הניווט באתר.

שיעור היציאה מהאתר שלכם (Bounce rate) נמדד לפי מספר המבקרים שנכנסים באתר שלכם לדף אחד בלבד ואז יוצאים מהאתר.

קישור פנימי קל ונגיש יפחית את שיעור היציאה באופן טבעי מכיוון שהמבקרים יופנו למאמרים רלוונטיים אחרים.

בנוסף גם בוטים של גוגל נועדו לחקות דפוסי התנהגות של מבקרים באתר שלכם ולהעריך את האתר שלכם.

בניית קישורים פנימיים באופן חכם ויעיל בדפים עוזר לסורקים למצוא חלקים באתר שלא מבקרים בהם לעתים קרובות, ובכך משפרת את דירוג האתר שלכם.

בויקיפדיה ניתן לראות דוגמאות רבות לאיך בונים קישורים פנימיים בצורה נכונה, רואים את זה כמעט בכל עמוד שמבקרים בו.

ולאחר שהסברנו לכם את זה חשוב גם לומר, אל תגזימו.

אנו ממליצים על גישה בטוחה יותר של 1-3 קישורים למאמרים ישנים יותר באתר שלכם בכל פעם שאתם מפרסמים מאמר חדש.

 

10. תכוונו לקהל שלכם דרך מילות מפתח פחות תחרותיות

מילות מפתח עם זנב ארוך הן חיפושים ספציפיים יותר (ובדרך כלל אורכים יותר) ממילות מפתח רגילות יותר  לדוגמא ״פרסום״ .

מילות מפתח בעלות זנב ארוך (״פרסום במנועי חיפוש״) מקבלות פחות תנועה בחיפוש, אבל לרוב יש להן ערך המרה גבוה יותר, מכיוון שהם מספקות מידע ספציפי יותר.

מילות מפתח עם זנב ארוך ממוקדות יותר ופחות תחרותיות ממילות מפתח רגילות.

אם רק התחלתם את מסע קידום האתרים שלכם, אנו ממליצים להתרכז במילות מפתח בעלות זנב ארוך.

 

למה בעצם?

כי זה כמעט בלתי אפשרי לדרג את האתר החדש שלכם עם מילת מפתח אחת בלבד למשל ״SEO ״.

להביא את האתר שלכם לרמת אופטימיזציה כזו גבוהה שתאפשר לכם להיות מדורגים סביב מילת מפתח בודדת זה בגדר הלא אפשרי.

שימו לב לתוצאות בגוגל עבור מילת המפתח הזו

כמו שאתם יכולים לראות, עבור מילת המפתח הזו יש מעל 825 מיליון תוצאות עבור מילת מפתח אחת, זו כמות תוצאות מטורפת ויהיה מאוד קשה לדרג את האתר שלכם סביב מילת מפתח אחת.

אז פשוט לוותר על קידום האתר עבור מילת מפתח זו?

ממש לא! כאן נכנסים לתמונה מילות המפתח עם הזנב הארוך ואופטימיזציה נכונה של הדפים.

תתמקדו במילות מפתח ארוכות המכילות את מילת המפתח שלכם.

למשל, אתם יכולים להתמקד על “איך עושים SEO “. מילת המפתח הזו פחות תחרותית מ” SEO “.

שני דברים שחשוב לזכור הם להפוך את מילת המפתח לבעלת זנב ארוך ככל שאפשר, ולהשתמש כלים לתכנון מילות מפתח של גוגל כדי למצוא מילת מפתח רלוונטית.

הרבה שואלים ומנסים להבין איך לדרג את האתר שלהם בגוגל ולא מייחסים חשיבות מספיק למילות מפתח בעלות זנב ארוך.

 

11. השתמש במילים נרדפות למילות המפתח שלכם (LSI):

  LSI הן מילים נרדפות של מילות המפתח העיקריות שלכם, הן אמורות להיות מילים נוספות שבהן מבקרים מחפשים את האתר שלכם.

מילות מפתח אינדקס סמנטיות סמויות (LSI) הן חלק מאלגוריתם של גוגל להבנת הרגלי חיפוש של משתמשים ולהעניק למשתמשים את התוכן האיכותי ביותר עבור שאילתות החיפוש שלהם.

איך מוצאים מילים נרדפות למילות המפתח שלכם?

 

לא תאמינו כמה זה פשוט.

 

נאמר שמילת המפתח שלכם היא “קידום אתרים.”

חפשו בגוגל את מילת המפתח שלכם ותגללו למטה לאזור “חיפושים הקשורים …” בתחתית הדף, שם תוכלו לראות חיפושים נרדפים למילת המפתח שלכם.

 

12. האתר שלכם חייב להיות מותאם וידידותי לטלפונים ניידים

 

בימינו, כל אתר צריך להיות מותאם וידידותי לטלפונים ניידים וטאבלטים.

זה אומר שכאשר מבקרים נכנסים לעמוד באתר שלכם הם רואים את התוכן בצורה נוחה מבלי צורך לעשות זום אין או לנסות להתאים את האתר שלכם למסך של הנייד שלהם על מנת לקרוא את התוכן.

הדרך המומלצת על ידי גוגל היא  Fluid Responsive Design.

השתמשו בכלי הבדיקה של Google כדי לראות אם העמודים באתר שלכם ידידותיים לנייד או לא.

 

13. מהירות טעינת האתר שלכם סופר חשובה

אתר איטי לא רק רע למבקרים באתר, אלא גם לדרוג שלכם במנועי חיפוש.

לכן, אתר איטי יכול לגרום לאתר שלכם לדרוג נמוך יותר בתוצאות בגוגל.

רואים את זה בפחות צפיות בדף ופחות כניסות ממודעות או המרת לקוחות.

יש כמה דרכים לבצע אופטימיזציה לאתר לקבלת מהירות טובה יותר.

קודם כל, אתם צריכים לשדרג את שרת האחסון שלכם ולחשוב מחדש על חבילת האחסון שהתחלתם איתה בהשקת האתר שלכם.

שרת VPS הוא כנראה האופציה שתרצו ללכת עליה.

זה “בענן”, כלומר הוא מופץ על מספר מחשבים, לפעמים אפילו מאות..

להבין איך עובד בקשות HTTP היא דרך נוספת להעלות את מהירות האתר.

כמה שיש יותר מדי בקשות כך האתר שלכם נטען לאט יותר.

הדבר הבא שתרצו לעשות הוא להשתמש בכלים כגון פוטושופ או ב- Gimp כדי להקטין את גודל התמונות שלך מבלי לאבד איכות.

ככל שהתמונות גדולות יותר, כך האתר איטי יותר. אתם יכולים

אם יש לכם הרבה תוספים מותקנים באתר זה גם דבר שמאט משמעותית את ביצועי האתר על ידי יצירת יותר מדי קבצים נוספים ובכך מגדיל את זמן הטעינה.

עדיף להימנע ככל שניתן משימוש  בתוספים בכל הזדמנות אפשרית, ואף על פי שזה לא תמיד אפשרי להיפטר מהם לחלוטין.

יש דרכים רבות להקטין את מספר התוספים באתר עד לכדי שימוש בתוספים בודדים בלבד.

בדקו באופן קבוע  את התוספים ונסו למצוא חלופות כמו הוספת קישורים לפוטר של האתר שלכם כמה שיותר.

מעבר לתפיסת מקום, תוספי וורדפרס מיושנים ברוב המקרים אחראים לפריצות אבטחה מכיוון שמדובר בקודים חיצוניים שלא עודכנו זמן רב.

אז נסו לעדכן את התוספים שלכם ככל שניתן ואם ישנם תוספים שאין להם עדכון כבר זמן רב נסו להיפטר מהם מבלי לפגוע בנראות האתר שלכם.

דבר אחרון, זכרון מטמון בעמודים, מאפשר למבקרים לקבל את המידע בעמוד שלכם באופן מהיר יותר מבלי לטעון כל פעם מחדש את העמוד מבסיס הנתונים באתר שלכם.

 

טכניקות קידום אתרים שמתבצעות מחוץ לאתר שלכם

 

 קידום אתרים מחוץ לאתר שלכם מתייחס לטכניקות שמתבצעות מחוץ לאתר שלכם.

אנשים מקשרים קידום אתרים מחוץ לאתר בעיקר לבניית קישורים, אבל, זה הרבה יותר מזה. הטיפים השונים הקשורים לכך הם:

 

14. בניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה בלבד:

 

בניית קישורים היא אסטרטגיית קידום אתרים החשובה ביותר – והמאתגרת ביותר.

האמת, ללא קישורים נכנסים איכותיים, אתר האינטרנט שלכם לא ידורג  תחת מילות מפתח תחרותיות וגדולות.

האתרים עם הקישורים החזקים והרלוונטיים ביותר ידורגו בסופו של דבר על פני כל השאר.

אבל, החלק הקשה יותר הוא איך להשיג את הקישורים האיכותיים האלה? 

אנו הולכים לגלות לכם את אחת הטקטיקות האהובות עלינו להשיג קישורים איכותיים.

 

15. מצאו את הקישורים השבורים בנישה שלכם

זוהי שיטה אחת בה תוכלו למצוא עסקים בתחום שלכם ואולי להחליף איתם קישורים.

הטכניקה הזאת מאפשרת לכם למצוא קישורים שבורים באתרים שעוסקים בתחום שלכם, ועל ידי כך אתם יכולים מיד ליצור קשר עם בעלי האתר ולעדכן אותו על הקישור השבור באתר שלו, קודם כל הוא יודה לכם על העזרה.

בנוסף על הדרך תוכלו לשאול אותו הם הוא מעוניין ויכול להפנות את הקישור לעמוד באתר שלכם.

כמובן שהתוכן בעמוד אליו יופנה הקישור צריך להיות רלוונטי עבור בעל הקישור השבור.

השיטה הזו מייצרת הזדמנויות מעולות לקבל קישורים איכותיים עבור האתר שלכם.

אתם בטח שואלים איך אני מוצא קישורים שבורים, זה יכול לקחת שעות?

אז זהו שלא, ישנם המון כלים שמאפשרים להפוך את התהליך לאוטומטי, אחד מהם הוא Check My Links  זהו תוסף לדפדפן של גוגל,

המאפשר לכם בקלות להכניס את כתובת האתר ולתת לכם תוצאות שיאמרו לכם אם יש באתר הזה קישורים שבורים.

בדרך כלל קישור שבור יופיע באדום עם המספר 404. 

 

16. אנחנו קוראים לזה שיטת הפירמידה אבל במקור זה טכניקת גורד שחקים.

טכניקת גורד השחקים היא שיטה פופולרית ויעילה לשיפור הדירוג שלכם ולהגברת הרלוונטיות של האתר שלכם.

תמצאו קישור בתחום שלכם שניתן לערוך או להוסיף אליו תוכן, קישור שיש בו מידע אינפורמטיבי טוב, הוסיפו אליו את התוכן שלכם שהוא תוכן איכותי ועשיר שמשפר את איכות הקישור.

 לאחר מכן צרו קשר עם אתרי מתחרים בתחום שלכם ונסו ליצור איתם קשר עסקי על ידי כך שתשתפו קישורים שלהם באתר שלכם ועל ידי כך תזכו לקבל דירוג גבוהה יותר במנועי חיפוש.

 

17. פרסמו פוסטים בתור אורח בבלוגים רלוונטיים

היתרונות בפרסום קישורים בבלוגים הם:

אתם בונים קישורים נכנסים מאתרים פופולריים.

תנועת מבקרים מופנית לאתר שלכם מאותם בלוגים.

א. על מנת למצוא בלוגים רלוונטיים לכם שמאפשרים פוסט אורח חפשו בגוגל בדרכים הבאות:

– כתוב לנו “מילת המפתח שלכם.”

– מילת המפתח שלך + “פוסט אורח מאת.”

נניח שמילת המפתח שלכם היא קידום אתרים. חפשו בגוגל “קידום אתרים” + “פוסט אורח מאת”

בבלוגים שמצאתם שניתן לפרסם בתור אורח, כתבו פוסט עם קישור שפונה אל האתר שלכם.

ב. חפשו את הבלוגים הרלוונטיים עבורכם, וכאשר מצאתם וסיננתם את הרשימה בה אתם מעוניינים לפרסם, נסו ליצור קשר עם אותם בלוגרים דרך הבלוג, אימייל או רשתות חברתיות על מנת להתיידד איתם ובכך לקבל אישור לפרסם קישור שלכם אצלם.

ג. כאשר אתם מפרסים פוסט בבלוג אורח, הישארו רלוונטיים לנושא אחרת הפוסט שלכם לא יאושר, כך שאם אתם בבלוג של טבעוניים אל תפרסמו פוסט בנושא בשר, זה לא יעבור אישור.

ד. נסו לשכנע את הבלוגרים לתת לכם לפרסם את הפוסט שלכם בבלוג שלהם.

ה. החלק החשוב הוא להגיב ולענות לכל התגובות לפוסטים שלכם.

 

18. אל תשכחו להיות פעילים ברשתות חברתיות

נכון שגוגל לא מייחס חשיבות לקישורים ברשתות חברתיות אבל ככל שתפרסמו יותר קישורים בפייסבוק, טוויטר ולינקדין כל יגדלו הסיכויים שאנשים יכנסו לקישורים האלו וכך תגדל התנועה בבלוג או באתר שלכם ולזה גוגל כן מייחס חשיבות.

 

19. הגיבו בבלוגים

פרסום תגובות בבלוגים היא דרך נוספת לבנות קישורים לאתר שלכם, אמנם הקישורים האלה חסרי משמעות אבל הם עדיין מועילים קצת. עבור בלוגים חדשים, פרסום תגובות יעזור להם להופיע בגוגל מהר יותר .

 

אז מה היה לנו פה?

אז מה למדנו פה, שעמודים נכונים באתר עשויים בהחלט להיות קריטיים, אבל אלו מילות המפתח ובסופו של דבר הדירוג שהופך את האתר שלנו למשמעותי.

כדי לשמור על הדרוג שלכם, חשוב שהאתר שלכם יהיה רלוונטי למילות החיפוש של המשתמשים וכמובן מכיל את כל הנקודות שעברנו עליהם במאמר.

כדי להרחיב בנושא קידום אתרים מוזמנים להיכנס לקישור לבלוג שלנו  באתר בלוגר להרחבה בנושא 

יש לכם פרוייקט בדרך?

קבלו הצעת מחיר וייעוץ חינם, הקפה עלינו!