Our Blog

מדיה חברתית – איך לבנות תוכנית שיווק מוצלחת במדיה חברתית

אתה רוצה שתהיה לך תוכנית טובה יותר ליוזמות השיווק שלך במדיה החברתית?

מחפש טיפים שיעזרו לך להצליח במדיה חברתית?

במאמר זה, תגלה כיצד לבחור, להמשיך ולעקוב אחר ההתקדמות שלך בארבעה יעדים חשובים לשיווק במדיה חברתית.

כיצד לזהות את היעדים הנכונים לעסק שלך במדיה חברתית

מה שעובד במדיה חברתית עבור עסק אחד לא בהכרח עובד עבור אחרים, גם אם אתם בענפים דומים. לפני שתגדיר יעד אחד או יותר, ברר היכן העסק שלך עומד.

ראשית, בצע ביקורת בנוכחות הדיגיטלית של המותג שלך, כולל ביקורת במדיה חברתית. לאחר מכן נתח את משפכי השיווק והמכירות שלך כדי לקבוע היכן השיפורים עשויים להשפיע משמעותית.

האם עליך לבנות מודעות, ליצור לידים, לטפח את הקהילה שלך, או ללמוד על הקהל שלך?

באמצעות הביקורת והניתוח, תגלה איזו מטרה, אם תושג, תועיל ביותר לחברה שלך בנקודת זמן זו. כשתוכל לענות על זה, יש לך לעצמך מטרה.

הגדרת יעדים חשובה מכיוון שהיכולת שלך להפיק תוצאות משיווק במדיה חברתית מתואמת מאוד עם היכולת שלך לזהות יעדים משמעותיים.

אתה לא יכול לזהות הצלחה או כישלון אם אתה לא יודע כמה אתה קרוב יותר או רחוק יותר מלהגיע ליעד שלך.

המטרה שתבחרו תקבע אילו אסטרטגיות תאמצו ואילו מדדי ביצועים עליכם לבצע. לאחר שהמטרה הכללית הזו הושגה, תוכלו להתחיל לזהות מדדים רלוונטיים, אסטרטגיות עיצוב וליצור תוכן.

 

טיפים כלליים להגדרת יעדים שיווקיים במדיה חברתית:

התאם את היעדים שלך לערכי הליבה של המותג שלך.

דע מה הופך כל פלטפורמת מדיה חברתית לייחודית והשתמש בה לטובתך.

ודא שמסעות הפרסום שלך ייחודיים כדי להבדיל את המותג שלך מאחרים.

כשאתם קובעים יעדים, וודאו כי המאמצים שלכם עקביים לאורך זמן.

טיפים אלה אמורים לחול על כל יעדי המדיה החברתית שלך, לא משנה מה התוצאה הרצויה.

הגבירו את מודעות המותג

מדיה חברתית היא דרך נהדרת להפיץ את הבשורה. בפייסבוק לבדה יש 1.94 מיליארד משתמשים פעילים בחודש.

בין אם אתה מוכר מוצרי טיפוח לעור פנים או שירותי, סביר להניח שהעסק שלך יפיק תועלת מקמפיין מדיה חברתית חזק שמציב את תוכן המותג שלך בפני האנשים הנכונים.

תרצה להגדיר יעד מודעות למותג אם אתה משיק מותג או מוצר חדש, אם איבדת כמות משמעותית של נתח שוק או אם אתה מנסה להגיע לשוק יעד חדש. 

אמצעי מודעות למותג שיש להסתכל עליהם

מדדי מודעות למותג לצפייה

מדידת מודעות למותג יכולה להיות מעט בעייתית מכיוון שאתה זקוק לקבוצת מיקוד כדי למדוד את היזכרות המותג.

עם זאת, מספר נתונים ספציפיים יעניקו לך מושג די טוב עד כמה נוכחות המותג שלך חזקה:

טווח הגעה ממוצע לפוסט

תנועת אתרים ממדיה חברתית

מספר העוקבים

מספר אזכורי המותג

רמות מעורבות (לייקים, שיתופים, הערות, תשובות וכו ‘)

נתח קול (כיסוי מותג ביחס למתחרים שלך)

לרוב, תוכלו למצוא מדדים אלה באמצעות כלי הניתוח החברתיים המתאימים שלכם (למשל, קבלו מדדי פייסבוק מתובנות פייסבוק) או כלים חינמיים כמו גוגל אנליטיקס. 

 

כיצד להגביר את מודעות המותג

לאחר שתזהו את המדדים הרלוונטיים, הגיע הזמן לבדוק את השיפור. ראשית, התחל לפרסם תוכן שמרגש את הקהל שלך.

המותג שלך מתחרה עם מגוון עצום של מותגים אחרים על תשומת לב המשתמש ולכן התוכן שלך צריך להיות בעל ערך ייחודי.

מכוון לייצר ולשתף תוכן שמחנך, מודיע, מבדר או מעורר השראה. נסה לערבב מעט את הדברים עם איזון של ארבעת סוגי התוכן ושמור על מינימום פרסומי קידום מכירות.

תוכלו לפתח תוכן המגביר את מודעות המותג בכמה דרכים. כשאתה מכניס אישיות לתוכן שלך אתה מזכיר לכולם שאתה גם אנושי.

אתה יכול לנסות להשפיע על השיווק, אך הקפד לטפל בזה בדרך הנכונה. ארגן תחרות או מתנה אם הקהל שלך אוהב דברים בחינם.

כדי להגדיל את טווח ההגעה של פוסט, נסה ליצור פוסטים פופולריים כדי לנצל את הוויראליות שלהם ולהוסיף hashtags רלוונטיים לכל פרסום.

אם יש לך תקציב שיווקי מכובד, אתה יכול להשקיע בפרסום במדיה חברתית בצורה טובה. הדיוק שבו אתה יכול למקד לציבור באמצעות מודעות מדיה חברתית הוא מדהים.

יש לך כמה אפשרויות כאן, אך שקול את הנתונים הסטטיסטיים הרלוונטיים. אלה המספרים שאתה מנסה לשפר.

 

צור תנועה / לידים

תנועת אתרים ולידים של מכירות הם הערכים הקשורים למכירות והכנסות. מטבעם, פלטפורמות המדיה החברתית, עם מבוך ההיפר-קישורים שלהן ומדיה הניתנות ללחיצה, הופכות את תהליך הגדלת המכירות וההכנסות לדי קל.

עם זאת, תנועה באתר ולידים דורשים הבנה טובה של מה שמניע את המשתמשים ללחוץ.

אתה יכול להגדיר מטרה לייצר תנועה ולקוחות פוטנציאליים אם המכירות שלך עומדות, אם תוכן האתר שלך לא זוכה לתשומת לב רבה או אם אתה רוצה להשתלט על משפך השיווק הנכנס.

סטטיסטיקות תנועה ולקוחות פוטנציאליים שעוקבים אחריהם

כאשר אתה רוצה להגדיל את התנועה ולקוחות פוטנציאליים,  אנליטיקה צריכה להיות הלחם והחמאה שלך.

הם יגידו לך בדיוק כמה התנועה החברתית שלך מצליחה ואם המאמצים שלך משתלמים. להלן ניתוחים שעליך לעקוב אחריהם:

  • תנועה (צפיות בעמוד) מהפניות חברתיות

  • משך ההפניה החברתית (שיעור יציאה מדף כניסה)

  • הגשת טופס מהפניות חברתיות (מנויים לדוא”ל, הרשמות לתוכן מגודר, טפסים ליצירת קשר)

  • שיעור המרות מכירות להפניה חברתית

למרות שיש חשיבות לתנועה, לידים והמרות, עליך לבחון גם הכנסות בפועל שנוצרו מההפניות שלך במדיה החברתית. אם ההמרות החברתיות שלך לא מגדילות הכנסות כמו ההמרות המסורתיות שלך, ייתכן שלמקור שלך יש בעיה עם איכות התנועה / לידים.

 

כיצד לייצר תנועה ולקוחות פוטנציאליים

כדי להניע תנועה, הפוך את האסטרטגיה העיקרית שלך ליצירת תוכן מדהים לקהל היעד שלך. ככל שהתוכן שלך ספציפי ורלוונטי יותר לקהל היעד שלך, שיעורי ההמרה שלך מהפניות חברתיות יהיו טובים יותר. 

אתה יכול לשלב כמה אסטרטגיות להגדלת תנועה והפניות. בתור התחלה, וודא שהפרופיל שלך תואם את האסתטיקה של המותג שלך כך הציפיות של המשתמשים מתואמות.

כמו כן, קישור לאתר שלך בכל פעם שזה מתאים. קישור חזרה לאתר שלך בביוגרפיה שלך, בפוסטים המותגים שלך ובכל מקום אחר שמאפשר לך להכניס קריאה לפעולה רלוונטית.

בעת יצירת תוכן, קדם באופן קבוע את פוסטים אחרונים בבלוג שלך והצעות תוכן (ספרים אלקטרוניים, ניירות לבנים, תבניות וכו ‘)  כדי להביא תנועה לנכסי המותג שלך.

הוסף מחדש על התוכן שלך עם הביצועים הטובים ביותר כדי להגדיל עוד יותר את טווח ההגעה והחשיפה שלך.

פרסום ופרסום משפיענים יכולים גם לעזור לקדם את התוכן שלך. כשאתה משקיע בפרסום במדיה חברתית, וודא שהוא ממוקד מאוד כדי לא לבזבז כסף על תנועה לא רלוונטית.

משפיען יכול לשתף קישור לאתר שלך עם הקהל שלו ולעזור לך ליצור תוכן שגם העוקבים לך וגם העוקבים שלו יהנו ממנו.

 

בנה קהילה

איך שלא תסתכל על זה, עמוד המדיה החברתית שלך בשילוב עם העוקבים והמשפיעים שלך מהווה קהילה מקוונת.תפקידך לטפח קהילה זו, להפוך אותה לכלי יקר המייצג את הדימוי והחזון של הארגון שלך.

בניית קהילת מדיה חברתית היא מטרה טובה אם ברצונכם לשפר את יעילות שירות הלקוחות, להגביר את מעורבות המותג, לבנות אמון או לספק ערך רב יותר לקהל שלכם.

 

צעדים לבניית קהילה שיש לעקוב אחריהם

כשאתה חושב על מדידת הביצועים של מאמצי בניית הקהילה שלך, זכור שקשה מאוד (אם לא בלתי אפשרי) למדוד הכנסה ישירה שנוצרת מהקהילה שלך.

עם זאת, הקהילה יכולה לעזור לכם להשיג תובנות יקרות ערך מיהם הלקוחות שלכם, מה הם אוהבים ועוד.

למרות שאינך יכול למדוד ישירות את תרומת הקהילה להכנסות, ערכים אלה עוזרים לך לראות אם המאמצים שלך משתלמים:

  • מעורבות (מספר קליקים, לייקים, הערות, שיתופים)

  • אזכור של המותג 

  • פוסטים המקשרים לתוכן שלך

  • קצב צמיחת עוקבים

  • סקרי את התגובות ל”איך נתקלת במותג שלנו? ” (אם התגובה היא מדיה חברתית)

על קצה המזלג, בניית קהילה חזקה במדיה חברתית עוסקת בטיפוח מעורבות. ככל שהמעורבות רלוונטית יותר בקהילה שלך, כך היא תהיה חשובה למשתמשים.

עליך גם לעקוב מקרוב על נושאים וסוגי תוכן (סרטונים, מסרים, ציטוטים וכו ‘) שמניבים את הביצועים הטובים ביותר ולהשתמש במידע זה כדי לעצב את בניית הקהילה שלך בעתיד.

 

כיצד לבנות קהילה

קהילות מותג יכולות לספק לעסקים יתרון תחרותי חזק שקשה מאוד לשכפל. קהילות הן כמעט ללא תחרות כשמדובר בבניית אמון עם הקהל שלך.

די בפעולה של בעלות / ניהול של קהילה מעורבת מאוד בכדי לבסס נוכחות של המותג כדמות סמכותית.

בראש ובראשונה, עליך תמיד לעודד שיחות ולהשאיר את קווי התקשורת פתוחים. הפוך את ההתעסקות עם המותג שלך לקלה ומשכנעת ככל האפשר. לשם כך, תרמו לקהילה שלכם בעקביות.

קהילות בעלות ערך יכולות לדרוש כמויות אדירות של זמן ומאמץ להתפתח, לכן לפני שתתחיל אתה צריך להיות מוכן להתחייב לעבודה הזאת.

שתף את התשוקות שלך עם הקהילה שלך והודיע לאנשים על התוכניות שלך לעתיד. הם יעריכו את השקיפות ותגדילו את הסיכוי שלכם למעורבות חיובית.

כדי לעודד מעורבות נוספת, שקול לחבר את הדיונים שלך לתרבות הפופ, אקטואליה ונושאים מעוררי מחלוקת. עם זאת, הקפידו לא להיות בורים או פוגעניים.

מתן קול למעריצים שלך יכול להשלים את המאמצים האלה. הציגו פוסטים של משתמשים המשקפים את חזון המותג שלכם ומאפשרים למעריצים לחלוק את דעותיהם. תוכן שנוצר על ידי משתמשים נחשב אמין יותר. 

כמו כן, התמקדו בשירות לקוחות ובפתרון בעיות. נסה להפוך את הקהילה שלך למשאב דינאמי בו אנשי מקצוע יכולים למצוא פתרונות לנושאים הקשורים לתעשייה.

לבסוף, דעו שלקהילות יש ערכים מאוד ספציפיים, בדרך כלל בנושא אמון ושקיפות. וודא שאתה מבין את אותם חוקים לא כתובים (כמו להיות לא ישר או יותר מדי קידום מכירות), כדי להימנע מלהפר אותם ולהפוך את הקהילה שלך נגדך.

 

האזן לקהל שלך כדי לגלות את תחומי העניין שלהם

המדיה החברתית מציגה למותגים הזדמנות מסיבית ללמוד על הקהל שלהם באמצעות האזנה חברתית. אופי המדיה החברתית פירושו שיתוף מידע בפומבי, וזה נהדר עבור משווקים שעושים מחקר.

על ידי מעקב אחר שיחות, סנטימנטים ואזכורים, אתה יכול לקבל מושג טוב כיצד הקהל שלך מרגיש בנושא מסוים.

הקשבה חברתית היא מטרה טובה במדיה החברתית כשאתה רוצה לקדם מוצר חדש ואין לו שוק קיים, או שאתה רוצה להתמקד בנישה ספציפית.

עם זאת, במציאות, עליכם להשתמש תמיד בהאזנה חברתית. כל הזמן ללמוד על הקהל שלך זה דבר שאסור לך להפסיק לעשות.

 

מדדי מחקר ופיתוח

מדידה כמה אתה יודע על הקהל שלך יכולה להיות קשה. אין מדדים המתאימים ישירות להצלחה בהקשבה חברתית. למזלך,  יש קשרים עקיפים שעדיין מספקים אינדיקטורים הגונים בנושא:

אזכורי המותג (ערך זה אמור לגדול במהלך הפעלת קמפיינים להאזנה חברתית)

ניתוח רגשות (קובע תפיסות חברתיות חיוביות או שליליות)

דמוגרפיה של קהל (גיל, מיקום, תחומי עניין)

רמת השפעה (סמכות של משתמש מדיה חברתית, נמדדת לפי טווח הגעה כולל)

חלק מהמדדים הללו הם איכותיים ולכן הם מצריכים ניתוח מורכב יותר כדי להפיק מידע מהנתונים. ניתוח זה עשוי לדרוש השקעה רבה יותר של זמן בהשוואה לתהליכי ניתוח הנתונים המסורתיים שלך, אך זכור כי היכולת להבין את הקהל שלך היא יכולת בעלת ערך רב מאוד!

 

כיצד לחקור את הקהל שלך

משהו פשוט כמו לחפש hashtag מסוים ולראות את התוצאות יכול להיחשב להאזנה חברתית. אבל הקשבה חברתית יכולה להיות עבודה בפני עצמה.

כדי לבצע הקשבה חברתית, עקוב אחר שיחות שמזכירות את המותג שלך, והגיב לכמה שיותר אינטראקציות כדי לעודד שיחות הקשורות למותג.

כדי לייעל את עבודת ההקשבה החברתית, השתמש בכלי האזנה חברתיים כמו Mention או Hootsuite. כמו כן, צור התראות על המותג ושמר אותן על פי קמפיין.

לאחר השלמת קמפיין האזנה חברתית, הכנס את המידע שאתה אוסף לדוח. ודא שדוח ההאזנה החברתי שלך ניתן לפעולה. לדוגמה, אם אתה מגלה נושא רגשות, השלב הבא יהיה להתמקד ביחסי ציבור של מדיה חברתית.

קל להדביק את הדיווחים במדיה החברתית כדי לשמור על איזון בריא בין האזנה לדיווח בפועל. עדיפות תמיד להאזנה ממשית ולפעולה על פי תובנות.

 

לסיכום

עליך להגדיר כראוי את מטרת המדיה החברתית שלך לפני שאתה יודע אילו אסטרטגיות לאמץ. תהליך שיטתי להגדרת יעדים יכול גם לעזור לכם לעקוב אחר הערכים הנכונים ולדעת עד כמה מוצלחים מאמציכם בהשגת היעד הספציפי שלכם.

למרות שאינך מוגבל למטרה אחת, הערכים שונים לכל יעד. אם אתה רק מתחיל בשיווק במדיה החברתית, התחל עם יעד אחד או שניים לכל היותר.

יש לכם פרוייקט בדרך?

קבלו הצעת מחיר וייעוץ חינם, הקפה עלינו!