Our Blog

שיווק במדיה חברתית – 10 טקטיקות שעובדות

האם אתה מוכן לקחת את טקטיקות שיווק במדיה החברתית לשלב הבא?

 

מדיה חברתית ועסקים אינם נפרדים.

 

זו המציאות בה אנו חיים כיום.

 

ליתר דיוק, שיווק במדיה החברתית הכרחי לעסקים ולהצלחתם באופן מקוון וגם לא מקוון. ישנם כיום כ -3.2 מיליארד משתמשי מדיה חברתית בכל רחבי העולם. 

מספר זה מייצג יותר מ- 42% מהאוכלוסייה העולמית! וקבלו – הנתון הזה רק יגדל.

 

פייסבוק נמצאת בחזית “המהפכה” הזו, בהיותה פלטפורמת המדיה החברתית הנפוצה ביותר.

 

עם זאת, אל תטעו בכך שפלטפורמות אחרות כמו טוויטר ואינסטגרם משפיעות גם על העסקים. 

אם אתה עסק קטן או סטארט-אפ עם תקציב קטן יותר, אתה רוצה להפיק את המרב מהטקטיקת השיווק במדיה החברתית.

 

חיוני שתבחר את פלטפורמות המדיה החברתית הנכונות לשימוש. 

שימו לב, לכל אחת מרשתות המדיה החברתית הללו יש קהל ייחודי שתוכלו לשווק אליו.

להלן 10 טקטיקות שיווק במדיה החברתית שעובדות בפועל:

1. התחל עם תוכן איכותי

אינך יכול לטעות אם תבחר לעבור מסלול זה. אנו יודעים כמה חשוב תוכן איכותי לכל מאמץ שיווקי מקוון. הדבר נכון גם לטקטיקה שיווקית במדיה חברתית. 

קחו זאת כאחד מאבני הבניין של קמפיין שיווקי מקוון ויעיל.

ודא שיש לך תוכן נהדר בבלוג ובאתר שלך על בסיס קבוע. 

אתה יכול לשתף תוכן מהבלוג שלך וכן הלאה לפלטפורמות המדיה החברתית שלך! 

זה עוזר לך לייעד מחדש את התוכן שלך כדי להפיק ממנו יותר. 

זה גם מרחיב את טווח ההגעה של כמה אנשים רואים את התוכן שלך, מה שהופך אותו ליעיל יותר להשגת לידים ומכירות!

קיימות מספר אפשרויות בכל הנוגע לבחירת התוכן שלך. הנה כמה:

  • צור עצות בהן אתה נותן חוות דעת ממומחה בענף שלך.
  • ניתן להוסיף שיטות עבודה מומלצות ואסטרטגיות לרשימת הטיפים שאתה מעלה איתם.
  • רשימות, במיוחד עשר הרשימות המובילות, הן בחירה מצוינת כשמדובר בתוכן כתוב.

 

2. השתמש בסרטונים

תוספת נהדרת נוספת לטקטיקת שיווק במדיה החברתית מוצלחת ביותר היא תוכן וידאו. זו בחירה ממש טובה אם תבחר ללכת איתה. 

המון עסקים אחרים המשתמשים בסרטונים הוכיחו שהם יעילים וכי אנשים רוצים סוג זה של תוכן.

למעשה, שלושה מכל ארבעה עסקים המשתמשים בתכני וידיאו אמרו שזה עזר להם להגדיל את מכירותיהם. 

אנחנו יכולים לכלול סרטונים ברשימת הטקטיקות השיווקיות של המדיה החברתית הזולה שלנו מכיוון שהסרטונים שלך לא צריכים להיות הפקה מתקדמת או מסחרית כדי להיות יעילים.

אז אילו סוגי סרטונים יתאימו למטרה זו?

לרוב אנחנו ממליצים על סרטונים המדגישים את המוצרים והשירותים שלך. 

במובן זה סרטוני הדרכה, חינוך או כיצד לבצע יכולות להיות מושלמות. 

הקהל שלכם מתעניין אוטומטית ואז יכול ללמוד מהם. שילוב לא רע בכלל.

למדו אותם או ספרו להם סיפור. הסיפור אמור להיות על המותג שלך, כמובן.

ספר את הסיפור על איך המותג שלך התחיל, את המאבקים ואת האתגרים שהיו צריכים להתגבר עליהם.

סרטונים מציגים ביצועים טובים מהתמונות הסטטיות 9 פעמים מתוך 10 במדיה החברתית מבחינת מעורבות, קליקים ועוד. 

3. השתמש בשיווק בדוא”ל

יתכן שתופתעו מזה מכיוון שבלוג זה עוסק בטקטיקה של שיווק במדיה חברתית, אך שיווק בדוא”ל עדיין תקף כאן! 

אכן, תקף מספיק כדי להיכלל בטקטיקת השיווק הזולה שלך במדיה חברתית שעובדת.

האם ידעת שכמעט 90% מהמשווקים הדיגיטליים מאמינים כי שיווק בדוא”ל יעיל בסגירת לידים או מכירות?

ישנן כמה דרכים בהן אתה יכול למנף שיווק בדוא”ל בטקטיקה השיווקית שלך במדיה החברתית. 

אם כבר יש לך רשימת דוא”ל קיימת, השתמש בה! 

שלח עלוני מידע ויידע אותם כיצד ואיפה לעקוב אחריך במדיה החברתית.

להפך, אתה יכול להשתמש בתוכן מפלטפורמות המדיה החברתית שלך כדי לשלוח לרשימת השיווק שלך בדוא”ל. דוגמה לכך יכולה להיות הדגשת החזרים מהלקוחות מהמדיה החברתית בהודעות הדוא”ל שלך. השתמש בפוסטים שבהם הלקוחות שלך תייגו אתכם בתמונות שלהם, ועודדו משתמשים רבים יותר לעשות זאת על ידי מתן קריאה בצעקות בדוא”ל שלכם!

זה יעיל במיוחד אם יש לך קהל יעד צעיר יותר.

אם אתה מבצע מודעות פייסבוק, תוכל גם להעלות את רשימת הדוא”ל של הלקוחות שלך למנהל המודעות שלך בפייסבוק כדי למקד אותן מחדש או להפיק מהן קהל דומה יותר! 

זה בדרך כלל עוזר לך להשיג מכירות או לידים בעלות נמוכה יותר לתוצאה.

טיפ נוסף הוא שאסטרטגיה זו קוראת לסבלנות. זה לא יראה וירגיש טוב שתשלח יותר מדי מיילים ללקוחות, אז לא להגזים.

הקורס הטוב ביותר יהיה לבנות את זה לאורך זמן ולהרוויח אמון של אנשים עם תוכן שימושי. 

כאשר הם מוכנים, זה הזמן שהם יהפכו ללקוחות בפועל על ידי רכישת המוצרים והשירותים שלך.

4. התמקדו בפייסבוק

איננו יכולים לדבר על שיווק במדיה חברתית בלי לדבר על פייסבוק.

איך אנחנו לא יכולים כשפייסבוק היא ערוץ המדיה החברתית הגדול בעולם, עם יותר משני מיליארד משתמשים חודשיים פעילים. כמעט 60% מהצרכנים מושפעים ממדיה חברתית בהחלטות הקנייה שלהם. פייסבוק מייצגת 44% מזה.

אז למה לא לנצל זאת במלואו כאחת הטקטיקות השיווקיות הזולות במדיה החברתית העומדות לרשותכם?

ישנן שתי אפשרויות העומדות לרשותך אם אתה רוצה להשתמש בפייסבוק כאחת מהטקטיקות השיווקיות שלך במדיה חברתית זולה: ראשית, היא באמצעות פרסום אורגני או ללא תשלום.

שנית, זה באמצעות שיטת פרסום בתשלום. אם אתה מאותגר מבחינה תקציבית, אז הגיוני שתלך עם אפשרות הפרסום האורגני.

עם זאת, עליכם לציין גם את העובדה שפרסום ללא תשלום רק יעניק לכם טווח הגעה מוגבל. עכשיו אם אתה רוצה אפשרות בתשלום שהיא עדיין חסכונית בטווח הרחוק, כדאי שתנהל קמפיין מודעות בפייסבוק.

5. שלח הודעה בהתאמה אישית

כולם אוהבים לקבל הודעה בהתאמה אישית. 

ואם אתה בעל עסק, אז אתה צריך לנצל את זה. 

הלקוחות כיום מעדיפים את מי שהם חשים שהם אותנטיים וכדי לשמור על דברים אמיתיים. 

על ידי שליחת הודעות מותאמות אישית אליהם, אתה מקבל חיבור מיידי, אותו הם אוהבים.

אם המותג שלך יכול ליצור קשר זה, הוא יבדיל אותך מהמתחרים שלא עושים זאת עם הלקוחות שלהם.

אז אתה צריך להקפיד להוסיף את זה לרשימת הטקטיקות שלך.

לשם כך, התחל ליצור מודעות המוצעות בתוכן מותאם אישית. 

אתה יכול לעשות זאת באופן אורגני או באמצעות שימוש באפשרויות פרסום שונות באמצעות מדיה חברתית.

רק כמה מאפשרויות המיקוד המותאמות אישית של פייסבוק כוללות מיקוד לאנשים לפי ימי הולדת, סטטוס יחסים (שלום בעלי עסקים בענף החתונות!), גיל, מין ועוד.

השימוש באפשרויות אלה מאפשר לך ליצור הודעות ממוקדות מאוד ומותאמות אישית מכיוון שאתה יכול למקד אליהם ברמה מפורטת כזו.

6. סטרימינג בשידור חי

כבר דיברנו על שימוש בתוכן וידאו. אתם עשויים לחשוב שזה דומה. 

אחרי הכל, סטרימינג בשידור חי הוא עדיין תוכן וידאו. 

אך מעבר לדמיון הזה, מדובר בחיה אחרת לגמרי.

כל כך הרבה אפשרויות פתוחות בפניכם בכל מה שקשור לפלטפורמות מדיה חברתית לסטרימינג בשידור חי.

אתה יכול לעשות שידור חי בפייסבוק, ביוטיוב, באינסטגרם, ובערוצים רבים אחרים. 

זהו אחד הסוגים הטובים ביותר של טקטיקה שיווקית במדיה חברתית זולה מכיוון שיש לה מספר יתרונות.

ראשית, אתה חי, כך שלקהל שלך יש הזדמנות ליצור איתך קשר בזמן אמת. יש לך סיכוי לספר להם על המותג שלך בזמן שהם צופים במצגת שלך. לגרום לזה להיראות מעניין ממש.

ברמה האישית יותר, הקהל שלך יוכל להכיר את האישיות שלך. יש לך סיכוי גדול להתחבר ולהתייחס אליהם, ומבדיל אותך מהמתחרים. 

חיבור ויכולת יחסי זה יביאו טוב לעסק שלך.

ככל שהם מתייחסים אליך יותר, הם יבטחו בך ובמותג שלך.

לכן, אם הם עומדים בפני בחירה בינך לבין מתחרה, סביר יותר שהם ירכשו ממך. 

הכל יכול להוביל לעסק טוב יותר ולהגדלת המכירות וההכנסות.

7. נסה ביקורות מקוונות

נסה לכלול ביקורות מקוונות בין טקטיקת השיווק במדיה חברתית. 

בדוק אם זה עובד בשבילך מכיוון שלקוחות רבים מסתכלים על ביקורות אלו לקבלת עזרה.

ולמה לא?

ביקורות מקוונות מציעות מידע מהיר, חסר משוא פנים ואמין לפני שהלקוחות מחליטים לרכוש מוצר או שירות. 

בדרך בה אנשים סומכים עליהם, אתה תחמיץ אם תבחר לא להשתמש בו. 

יש דבר אחד שאתה צריך לוודא עם זאת. וזה כדי לקבל ביקורות טובות וחיוביות מהלקוחות שלך. 

ככל שתקבלו ביקורות חיוביות יותר, אתם הופכים פופולריים יותר בענף שלכם. 

וככל שאתה יותר פופולרי, כך גדלות המכירות של המוצרים שלך.

עכשיו, איך לקבל את הביקורות החיוביות האלה?

דרך מובטחת להשיג אותם היא פשוט לבקש מכמה מהלקוחות הקבועים המובילים שלכם לכתוב אותם עבורכם. 

כדי להוסיף לכך, תוכלו להתחיל להציע תמריצים ללקוחות בכדי לתת לכם את הביקורות החיוביות הרצויות. 

דוגמא טובה לתמריצים שתוכלו לתת היא הנחה פשוטה. זה אולי פשוט, אבל זה יהיה אטרקטיבי עבור הלקוחות.

8. קבל עזרה ממשפיעים

בעידן זה, משפיעים הפכו לעסק די גדול. 

ברגע שתחליטו להשתמש בהם, תוכלו לצפות לתוצאות. 

אתה יכול לפחות לסמוך עליהם כדי להפיץ את הבשורה על המותג שלך ולגרום לאנשים לשים לב.

שיווק משפיעים הפך לאחד מכלי השיווק המובילים המשמשים עסקים, במיוחד בענף המסחר האלקטרוני. 

לקוחות פוטנציאליים לא רק ישימו לב אלא באמת יתעניינו.

למה? 

מהסיבה הפשוטה שמשפיעים הם בדרך כלל אישים ידועים שעוקבים אחריהם המון אנשים במדיה החברתית. 

ידוענים, כוכבי מדיה חברתית ובלוגרים מפורסמים הם חלק מהמשפיעים הבכירים הרגילים. 

לכל אחד מהם עקבות נאמנות, וזו הסיבה שהם כל כך משפיעים מלכתחילה.

אם משפיעים מפרסמים על המותג והמוצר שלך, חולקים כמה הם אוהבים את זה, הם בעצם מעודדים את העוקבים שלהם לקנות גם אותם (ורובם כן!).

9. צור אינפוגרפיקה

עובדות ומספרים ישנים וטובים עשויים להיות גדולים, אך הם גם יכולים להיות משעממים ולא מעניינים.

הפתרון? 

השתמש באינפוגרפיקה שכן הן מושכות עיניים ואינפורמטיביות. 

האתגר האמיתי היחיד שלך יהיה לבחור אם לעשות זאת בעצמך או לשכור מעצב כדי ליצור אותו עבורך. על ידי שכירת מעצב ליצירת אינפוגרפיקה שלך, אתה מקבל את שירותיו של איש מקצוע.

כך או כך, אינפוגרפיקה מאפשרת לך לממש את היצירתיות שלך. 

תוכל ליצור את האינפוגרפיקה מהסוג שמתאים למה שאתה רוצה להציג. 

הם גם עוזרים לך לחסוך בעלויות בכך שאתה הורג שתי ציפורים במכה אחת: לחנך את קהל היעד שלך למידע שאתה רוצה על הגרפיקה תוך כדי שאתה מושך אותם למותג שלך עם הוויזואליות.

זה יעיל למדי כאחת מטקטיקות שיווק במדיה חברתית!

10. שימוש חוזר בפוסטים הישנים שלך

לתכני מדיה חברתית מהירה וזולה, אתה יכול להשתמש בפוסטים ובלוגים ישנים שלך. 

זוהי תוספת מצוינת לטקטיקת השיווק במדיה חברתית. 

רק תחשוב על זה: לא כולם זכו לראות את הפוסטים הישנים שלך בפעם הראשונה. 

אז אם תשתמשו בהם מחדש, יש סיכוי גדול שקהל חדש לגמרי יגלה אותם.

הנה רעיון: אוסף של פוסטים ישנים בבלוג שלך יהפוך לספר אלקטרוני חדש ונחמד. 

זוהי דרך חדשה לחלוטין להצגת התוכן הישן בפני הקהל שלך.

אתה יכול גם להפוך חלק מתכני הוידאו הישנים שלך לסדרת הדרכות חדשות לגמרי. 

יש המון אפשרויות לפוסטים ותכנים ישנים שתוכלו לכלול בטקטיקת השיווק במדיה החברתית.

סיכום

אתה מבין, אינך צריך להכין הון כדי לקיים קמפיין אפקטיבי לשיווק במדיה חברתית.

המפתח לביצוע קמפיין מצליח הוא לדעת אלטרנטיבות זולות שעובדות באותה מידה אם לא טובות מהטקטיקות היקרות יותר.

טקטיקת שיווק במדיה חברתית היא אחת הדוגמאות הטובות ביותר לכך. 

ואם אתה רוצה לנסות שיווק במדיה חברתית עבור המותג שלך, אז דבר איתנו עכשיו כדי שנוכל להתחיל להעצים את המותג שלך במדיה החברתית ולצמוח יחד!

ברגע שאתה יודע מה עובד, זה רק עניין של זמן עד שתתחיל לראות תוצאות.

יש לכם פרוייקט בדרך?

קבלו הצעת מחיר וייעוץ חינם, הקפה עלינו!

הפוסט הבאRead more articles