Our Blog

קידום אתרים SEO מה זה בכלל? ואיך זה עובד עבור עסקים קטנים

קידום אתרים SEOרוצים ללמוד על קידום אתרים SEO ואיך זה עובד? 

עשינו מדריך פשוט כדי ללמד אתכם יותר על משמעות קידום אתרים, אופטימיזציה של SEO ושיווק SEO.

אחת השאלות הגדולות ביותר שאנו מקבלים מלקוחותינו היא – מה זה קידום אתרים SEO ואיך זה עובד? 

עבור עסקים שרק מתחילים לבנות את אתר האינטרנט שלהם או עוברים עיצוב מחדש של אתר, אופטימיזציה למנועי חיפוש או SEO יכולים להרגיש מעט מאיימים.

אבל זה לא חייב להיות ככה.

עם מעט ידע בנושא קידום אתרים, אתה יכול להיות בדרך לשיפור דירוג מנועי החיפוש של המותג שלך תוך זמן קצר.

 

נספק תשובה לשאלת מיליון הדולר – מה זה קידום אתרים ואיך זה עובד?

נסקור גם כמה מהיסודות של SEO כדי שתוכל להבין טוב יותר איך זה משפיע על העסק שלך ומה עליך לעשות כדי להיות במצב טוב.

 

אם אתה כאן, אתה בטח תוהה מה זה קידום אתרים ואיך זה עובד.

בואו נצלול פנימה.

 

הגדרת קידום אתרים וכיצד עובד שיווק SEO

פירוש קידום אתרים SEO: SEO הוא ראשי תיבות העומד באופטימיזציה למנועי חיפוש, שהוא תהליך אופטימיזציה של אתר האינטרנט שלך בכדי לקבל תנועה אורגנית, או לא בתשלום, מדף התוצאות של מנועי החיפוש.

 

במילים אחרות, קידום אתרים כרוך בביצוע שינויים מסוימים בעיצוב האתר ובתוכן שהופכים את האתר שלך לאטרקטיבי יותר במנוע חיפוש.

אתה עושה זאת בתקווה שמנוע החיפוש יציג את האתר שלך כתוצאה מובילה בדף התוצאות של מנוע החיפוש.

 

למרות שקידום אתרים SEO יכול להיות מורכב בגלל הגורמים השונים שיכולים להשפיע על הדירוג שלך, התהליך לאופטימיזציה של מנועי חיפוש הוא קל יותר מכפי שהוא נראה.

 

מנועי חיפוש רוצים לספק את השירות הטוב ביותר עבור המשתמשים שלהם.

המשמעות היא הצגת תוצאות בדפי מנוע החיפוש שהם לא רק באיכות גבוהה אלא גם רלוונטיים למה שהמחפש מחפש.

 

על מנת לעשות זאת, מנועי חיפוש יסרקו  אתרים שונים כדי להבין טוב יותר על מה האתר עוסק.

זה עוזר להם להביא תוצאות רלוונטיות יותר למי שמחפש נושאים או מילות מפתח מסוימים.

 

באופן דומה, מנועי החיפוש יסרקו את האתר כדי לקבוע כמה קל לנווט ולקרוא, ומתגמלים אתרים ידידותיים למשתמש עם דירוגים גבוהים יותר בדף תוצאות מנוע החיפוש.

 

קידום אתרים הוא תהליך שעוברים ארגונים ועסקים כדי לוודא שהאתר שלהם נמצא גבוה במנועי החיפוש עבור מילות מפתח וביטויים רלוונטיים.

לדוגמה, נניח שיש לך מאמר כיצד לבנות בית ציפורים.

 

על מנת להציג את התוכן שלך בפני האנשים הנכונים, אתה רוצה לנסות לייעל את פוסט הבלוג שלך כך שהוא יופיע כתוצאה מובילה עבור כל מי שמחפש את הביטוי “בנה בית ציפורים.”

 

ישנם יתרונות רבים של קידום אתרים עבור העסק שלך.

על ידי שיפור ה- SEO שלך, אתה יכול לפעול להרחבת הצפיות שלך במנועי החיפוש.

זה עוזר לך להגיע ללקוחות פוטנציאליים יותר ולהמיר אותם. על ידי יצירת תוכן מרתק ויעיל יותר הממוקד בקידום אתרים SEO, אתה יכול להגדיל את הסיכוי שלך להכניס תנועה אורגנית ממוקדת יותר.

 

גורמים המשפיעים על קידום אתרים

עכשיו כשאתה יודע מה זה קידום אתרים SEO ואיך זה עובד, אך יתכן שאתה תוהה “איך אני מבצע שיווק SEO?”

או “האם אופטימיזציית SEO פועלת?”

האמת היא קדיום אתרים SEO אכן עובד, ויישום נכון יכול לעזור לכל אחד לייצר תוצאות גדולות.

 

בואו נסתכל על כמה מהגורמים שיכולים להשפיע על דירוג האופטימיזציה למנועי חיפוש.

ענקית מנועי החיפוש, גוגל לעולם לא תמסור את האלגוריתם המדויק בו הם משתמשים כדי לדרג אתרים.

עם זאת, יש לנו הבנה טובה למדי של כמה מהגורמים המשפיעים על דירוג תוצאות תוצאות החיפוש (SERP) במנועי חיפוש.

גורמים אלה כוללים גורמים בעמוד וגם גורמים מחוץ לדף, בהם נעסוק בהמשך.

 

גורמים המשפיעים על קידום אתרים בדף ומחוץ לדף

1. שיווק תוכן

לפני שנעמיק בכמה מהגורמים של קידום אתרים SEO באתר ומחוצה לו, בואו נדבר על תוכן.

התוכן יעיל הן במשיכת מנועי החיפוש והן בעזרה לעסק שלך ליצור קשרים עם מבקרי האתר.

 

ככל שיש לך תוכן איכותי ורלוונטי יותר באתר שלך, כך סביר יותר שמנועי חיפוש ידרגו את דפיך גבוה יותר בדף תוצאות מנוע החיפוש.

 

באופן דומה, ככל שיש לך תוכן מרתק ויעיל יותר באתר שלך, כך סביר יותר שהמבקרים שלך יבזבזו זמן איכות באתר שלך ואולי אפילו יבצעו רכישה.

 

הסוד ליצירת תוכן מותאם למנועי החיפוש וגם למבקרים באתר שלך הוא ליצור מגוון סוגים של יצירות תוכן הכתובות היטב בנושאים הרלוונטיים ביותר לקהל שלך.

 

הנה מספר סוגים של תוכן שתוכלו להתמקד בהם כדי לשפר את הצעת התוכן שלכם, ובכך, את דירוג מנועי החיפוש שלכם:

פוסטים ומאמרים בבלוג

תוכן מדיה חברתית

ספרים אלקטרוניים

מדריכים  

קטעי וידאו והקלטות שמע

אינפוגרפיקה או תוכן חזותי אחר

 

דבר חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון בעת ​​יצירת תוכן לאתר שלך הוא מילות מפתח וביטויים של קידום אתרים SEO.

אלה מילים וביטויים רלוונטיים שמשתמש במנועי חיפוש עשוי להקליד בחיפוש אחר תשובות לשאלותיהם או למוצרים ושירותים רלוונטיים.

 

כשאתה יוצר תוכן סביב מילות מפתח וביטויים אלה, אתה משפר את הסיכוי שלך לדירוג גבוה יותר עבור מילות מפתח אלה בדף התוצאות של מנועי החיפוש.

 

גורם נוסף שיכול להשפיע על התוכן שלך, ובכך על דירוג מנוע החיפוש שלך, הוא עד כמה התוכן שלך חדש.

רעננות מתייחסת למעשה לתדירות שבה העסק שלך מפרסם תוכן חדש לאתר שלך.

 

עם זאת, יצירת תוכן חדש לגמרי אינה הדרך היחידה לשמור על תוכן רענן.

אתה יכול גם לרענן את התוכן שלך על ידי עדכון פוסטים, כתיבתם מחדש כדי להפוך אותם ליעילים יותר, או להוסיף מידע וסטטיסטיקות חדשים לאורך זמן.

 

למרות שיצירת תוכן גוזלת זמן ומשאבים, היא תשתלם בסופו של דבר.

מנועי חיפוש אוהבים תוכן נהדר וצרכנים זקוקים לתוכן איכותי כדי להבין טוב יותר את הערך שהעסק או השירות שלך יכול לספק.

 

התחל על ידי יצירת מספר פוסטים בבלוג ועבוד לבניית הבאים במדיה החברתית.

ברגע שיש לך קבוצה של מעריצים ועוקבים נאמנים, העסק שלך יכול לעבוד כדי ליצור סוגים שונים של מדיה כדי למשוך ולהוביל לידים חדשים.

 

2. קידום אתרים בדף

גורמי ה- SEO שבדף הם אותם מרכיבים שקורים באתר האינטרנט שלך.

אלה הדברים שיש לך שליטה מלאה עליהם, כלומר אתה יכול לפעול לשיפור הגורמים האלו לאורך זמן על ידי ביצוע שיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים.

זה מעבר רק לשיווק התוכן שלך לרמות העמוקות יותר ב- HTML של האתר שלך.

 

אלו רק כמה מגורמי SEO בדף שיכולים לעזור לך לשפר את דירוג החיפוש שלך:

תג כותרת – תג הכותרת בכל עמוד מודיע למנועי החיפוש על מה העמוד שלכם.

זה צריך להיות 70 תווים ומטה, כולל הן מילת המפתח שבה התוכן מתמקד והן שם העסק שלך.

תיאור מטא –

תיאור המטא באתר האינטרנט שלך מספר למנועי חיפוש קצת יותר על מה כל עמוד עוסק.

זה משמש גם למבקרים שלך כדי להבין טוב יותר על מה הדף עוסק ואם הוא רלוונטי.

זה אמור לכלול את מילת המפתח שלך ולספק מספיק פרטים כדי לספר לקורא על מה התוכן.

 

כותרות משנה –

לא רק כותרות משנה מקלות על התוכן שלך למבקרים לקרוא, אלא שהוא יכול גם לעזור בשיפור ה- SEO שלך.

אתה יכול להשתמש בתגי H1, H2 ו- H3 כדי לעזור למנועי חיפוש להבין טוב יותר על מה התוכן שלך.

 

קישורים פנימיים –

בניית קישורים פנימיים, או היפר-קישורים לתוכן אחר באתר שלך, יכולים לעזור למנועי חיפוש ללמוד יותר על האתר שלך.

לדוגמה, אם אתה כותב פוסט על הערך של מוצר או שירות ספציפיים, אתה יכול לקשר לדף המוצר או השירות בפוסט הבלוג שלך.

 

שם תמונה ותגי ALT –

אם אתה משתמש בתמונות באתר שלך או בתוכן הבלוג שלך, תרצה לכלול גם את מילת המפתח או הביטוי שלך בתמונת השם והתג alt.

זה יעזור למנועי חיפוש להוסיף אינדקס טוב יותר לתמונות שלך, אשר עשויות להופיע כאשר משתמשים מבצעים חיפוש תמונות אחר מילת מפתח או ביטוי מסוימים.

כשאתה ממקם אסטרטגית את מילות המפתח והביטויים שלך ב- SEO בדפים שלך, חשוב להימנע ממיטוב יתר.

גוגל ומנועי חיפוש אחרים יענישו את הדף שלכם אם הם ינסו להשתמש במילות מפתח יותר מדי פעמים לאורך התוכן.

 

בנוסף, אתה רוצה  לוודא שכל פיסת תוכן מתמקדת במילת מפתח אחת או שתיים בלבד.

זה עוזר להבטיח כי התוכן שלך הוא ספציפי ורלוונטי.

ניסיון להתמודד עם יותר מדי מילות מפתח בבת אחת עשוי להשפיע לרעה על אופטימיזציית מנועי החיפוש שלך, מכיוון שלעתים קרובות הוא גורם לתוכן לא ממוקד ודק.

 

בעוד שתוכן אתרים ממלא תפקיד חיוני בדירוג מנועי החיפוש שלך, חשוב לקחת בחשבון את מבנה ונראות האתר שלך.

אתה רוצה להשתמש בעיצוב אתרים שמקל על מנועי החיפוש לסרוק את הדפים והתכנים שלך.

 

בניית קישורים פנימיים בין הדפים שלך, יצירת מפת אתר והגשת ה- Sitemap שלך למנועי חיפוש יכולים לשפר את יכולת הסריקה של האתר שלך ולהעניק למנועי החיפוש הבנה טובה יותר של התוכן שלך.

 

חשש נוסף בכל הנוגע למבנה האתר שלך הוא האם האתר שלך ידידותי לנייד או לא.

צרכנים רבים מחפשים מידע ומותגים במכשירים הניידים שלהם.

 

עליך לוודא שמשתמשים אלו מסוגלים להציג, לקרוא ולנווט באתר שלך במכשיר הנייד שלהם.

זה לא רק שזה משפיע על חווית המשתמש, אלא שהוא יכול גם להשפיע על קידום אתרים שלך משמעותית.

 

3. קידום אתרים מחוץ לדף

בנוסף לאלמנטים מקוונים לקידום אתרים לעסק שלך יש שליטה עליהם, ישנם גם גורמי SEO מחוץ לדף שיכולים להשפיע על הדירוג שלך.

למרות שאין לך שליטה ישירה על גורמים מחוץ לדף, ישנן דרכים בהן תוכל לשפר את הסיכוי שלך שגורמים אלה יתמודדו לטובתך. (אבל עוד על כך בהמשך!)

הנה כמה מהגורמים השונים בקידום אתרים – SEO מחוץ לדף שיכולים להשפיע על דירוג מנועי החיפוש שלך:

אמון –

אמון הופך להיות גורם חשוב יותר ויותר בדירוג האתר שלך גוגל. כך קובעת גוגל האם יש לך אתר לגיטימי שמבקרים יכולים לסמוך עליו.

אחת הדרכים הטובות ביותר לשיפור האמון היא על ידי בניית קישורים נכנסים איכותיים מאתרים שיש להם סמכות.

 

קישורים –

אחת הדרכים הפופולריות ביותר לבניית SEO מחוץ לדף היא באמצעות קישורים נכנסים.

אתה רוצה להיזהר כאן שכן אתרי דואר זבל עם הקישורים שלך הם דרך מהירה וקלה להוציא את האתר שלך ממנועי החיפוש.

במקום זאת, קח את הזמן לבנות מערכות יחסים עם משפיעים ומעריצים שיוצרים תוכן איכותי ויקשרו חזרה לאתר שלך בתוכן שלהם.

 

גורם חברתי –

גורם חשוב נוסף לקידום אתרים מחוץ לדף הם אותות חברתיים, כמו לייקים ושיתופים.

כשמדובר בהגברת קידום אתרים, אתה רוצה לחפש מניות איכותיות מצד משפיעים.

ככל שתפרסם תוכן איכותי יותר, כך גדל הסיכוי לגרום לאנשים לחלוק את התוכן שלך עם אחרים.

 

למרות שאין לך שליטה ישירה על מה שקורה מחוץ לעסק שלך, אתה יכול להגדיל את הסיכוי שלך לשיפור SEO מחוץ לדף פשוט על ידי יצירת תוכן איכותי שאחרים ימצאו בו ערך.

 

ככל שהתוכן שלך רלוונטי ומעניין יותר, כך סביר שאחרים יקשרו לתוכן שלך וישתפו אותו במדיה החברתית.

ככל שאנשים בוטחים יותר בתוכן שלך, כך גם מנועי החיפוש יעשו זאת.

 

קידום אתרים SEO כובע שחור מול כובע לבן

 

בכל הקשור לקידום אתרים, קיימות שתי גישות שונות שעסקים נוקטים במטרה לייעל את האתרים שלהם עבור מנועי החיפוש – כובע שחור לעומת SEO כובע לבן.

 

יש ארגונים המעוניינים רק בקידום אתרים, כך שיוכלו לדרג את התוכן שלהם במהירות ולהרוויח קצת כסף בטווח הקצר.

SEO של כובע שחור כרוך בטקטיקות המתמקדות במיטוב תוכן למנועי החיפוש בלבד.

 

המשמעות היא שעסקים לא שוקלים את המבקרים האנושיים שיקראו וינווטו את תוכן האתר שלהם.

ארגונים אלה יעקמו או ישברו את הכללים על מנת לשפר את דירוג האתר שלהם כדי להרוויח כסף מהיר.

 

בסופו של דבר, גישה זו בנושא קידום אתרים מייצרת דפים שלעתים קרובות קשה לאנשים לקרוא ולהיראות הרבה כמו ספאם.

אף על פי שהאתרים עשויים לדרג מהר יותר מאלו שמותאמים בצורה נכונה, אתרים אלה נקבעים לעיתים קרובות או נאסרים על ידי מנועי חיפוש די מהר.

 

מצד שני, כובע לבן SEO הוא גישה יעילה למיטוב האתר שלך למנועי חיפוש.

גישה זו לאופטימיזציה למנועי חיפוש כוללת התמקדות בקהל האנושי שילחץ עליו וקורא את תוכן האתר.

 

מטרת SEO מסוג זה היא לייצר את התוכן הטוב ביותר שאפשר באתר שקל לקרוא ולנווט בו תוך הקפדה על כללי אופטימיזציה של מנוע החיפוש.

 

חשוב לציין שלמרות שיש טקטיקות קידום אתרים SEO של כובע שחור עשויות לעזור לכם לדרג במהירות את האתר שלכם , אך בלתי נמנע שמנועי החיפוש יבינו בסופו של דבר מה אתם עושים ויענישו את האתר שלכם.

 

תלוי בחומרת העבירה, ייתכן שהאתר שלך לא יוכל לחזור בגלל העונשים שקיבל ממנועי החיפוש.

הדרך היחידה לבנות עסק מקוון בר-קיימא שיביא תנועה אורגנית יותר לאורך זמן היא לעקוב אחר שיטות העבודה המומלצות לקידום אתרים וליצור תוכן אפקטיבי שמבקרים ימצאו בעלי ערך.

 

קידום אתרים SEO סיכום

לאחר שתלמד יותר על קידום אתרים SEO ואיך זה עובד, תוכל לעבוד על ביצוע שינויים באתר שלך על מנת לשפר את ה- SEO שלך ולהעלות את הדירוג שלך בדף התוצאות של מנוע החיפוש.

 

זכור, ישנם גורמים רבים המשפיעים על דירוג ה- SEO שלך, אך הדבר החשוב ביותר לקחת בחשבון הוא האם התוכן שלך הוא חשוב ורלוונטי לקהל היעד שלך.

 

זכור כי קידום אתרים ואופטימיזציה למנועי חיפוש לוקח זמן לעבוד.

לא תחוו את היתרונות של קידום אתרים בין לילה. למעשה, יתכן שיקח חודשים עד שתיהנו מתוצאות העבודה הקשה שלכם.

 

עם זאת, ביצוע שיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים באמצעות יצירת תוכן איכותי המתמקד בסיוע למבקרים שלך היא הדרך הטובה ביותר לבנות עסק מקוון שימשיך להכניס תנועה אורגנית חדשה לשנים הבאות.

 

זקוק לעזרה בקידום אתרים?

אם אינך מרוצה מדירוג מנועי החיפוש שלך, ייתכן שהגיע הזמן להתקשר אלינו או להשאיר פרטים.

הצוות המוכשר שלנו מספק שירותי SEO איכותיים שיסייעו לכם לשפר את דירוג מנועי החיפוש שלכם ולהביא תנועה אורגנית רלוונטית יותר לאתר שלכם.

צור קשר

 

יש לכם פרוייקט בדרך?

קבלו הצעת מחיר וייעוץ חינם, הקפה עלינו!